Зупинення реєстрації податкової накладної, що робити ?

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК, На дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК, Реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. Редакція цього пункту зазнала змін і діє в нові редакції від 01.01.2018 року.

У зв’язку з набранням чинності Закону України від 7 грудня 2017 року № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон № 2245) податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр) зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу з 1 грудня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 2245 (з 1 грудня 2017 року по 30 грудня 2017 року включно) та щодо яких платником податку після 1 грудня 2017 року подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу, реєструються у Реєстрі у порядку, що діяв до набрання чинності Законом № 2245 (до 31 грудня 2017 року) щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Реєстрі.

Пояснення і копії документів до податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких у Реєстрі зупинено до 1 грудня 2017 року, платниками не подаються.

Також, у зв’язку з виключенням Законом № 2245 пункту 74.2 статті 74 Кодексу, починаючи з 31 грудня 2017 року Таблиця даних платника податку, що є додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (із змінами), до ДФС не подається.

Виникає логічне запитання, що робити якщо ДФС зупинила реєстрацію податкової накладної після 01.01.2018 року ???

По –перше, станом на день публікації цієї статті ще немає Постанови  Кабінету Міністрів України, яка передбачена п. 201.16 ст. 201 ПК,  тому органи ДФС не можуть діяти у спосіб не передбачений законом, оскільки такі їх дії відразу є незаконними.

По- друге, хоча п. 201.16 ст. 201 ПК, зазнав змін, але Постанова КМУ №190 від 29.03.2017р. є діючою, а тому платник податків має право подати  письмові пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання. А тому, на цій стадії не варто поспішати подавати пояснення до ДФС, особливо в такий перехідний період. Крім цього варто залучити до підготовки пояснень, адвоката, що спеціалізується на податкових спорах.

По-третє, якщо в цей перехідний період, ви отримали рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної, то не варто спішити до суду. Проте варто поспішити зібрати всі документи (не тільки первинні по господарській операції або ці що перелічені у додатку до наказу Мінфіну №567 від 13.06.2017р.), а всі документи, що створюються у процесі господарської діяльності для проведення певної господарської операції; якщо ж товар чи послуги чи роботи, вже відвантажені/прийняті, то варто також додати ці документи, що підтверджують даний факт. У 10 –й строк необхідно подати скаргу до ДФС (вона подається і розглядається безкоштовно, на відміну від позову за який треба платити судовий збір). Крім цього варто залучити до підготовки скарги, адвоката, що спеціалізується на податкових спорах.

По-четверте, якщо ви отримали рішення ДФС по розгляду вашої скарги, яке є для вас негативним, то  не варто спішити до суду особливо в такий перехідний період, оскільки строк звернення до суду є 1095 днів з дня прийняття рішення про відмову в реєстрації  податкової накладної. Варто  зібрати всі документи (не тільки первинні по господарській операції або ці що перелічені у додатку до наказу Мінфіну №567 від 13.06.2017р.), а всі документи, що створюються у процесі господарської діяльності для проведення певної господарської операції; якщо ж товар чи послуги чи роботи, вже відвантажені/прийняті, то варто також додати ці документи, що підтверджують даний факт. Крім цього варто залучити до підготовки позовної заяви і матеріалів до суду, адвоката, що спеціалізується на податкових спорах.

Правова допомога у податкових спорах
Адвокат, юрист - Іван Цебак

Адвокат, юрист - Іван Цебак

Послуги адвоката та юридичні послуги у Львові
Для замовлення консультації або послуг, перейдіть на сайт
https://advokat-lviv.net