14.08.2012

Успішне ведення справи у господаському суді

Юрист, Іван Цебак, розробив правову позицію та відстояв її господарському суді. Господарський суд своїм рішенням стягнув борг із відповідача в користь ТОВ “Перший ПартнерІнвест”.

03.08.2012

Огляд змін законодавства на серпень 2012 року

Закон «Про ціни і ціноутворення», даним законом визначено основні засади цінової політики і врегульовано відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення.
Закон розрізняє вільна і державна регульована ціна. Державні регульовані ціни запроваджуються на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб`єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку; можуть запроваджуватись на товари суб`єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції. Читати далі …

02.08.2012

Ризики при укладенні договору

Кожний з нас укладав договори чи як фізична особа, чи як директор (представник) юридичної особи. Більшість людей знають, що для того щоб договір був укладений у ньому має бути три речі – предмет, ціна та строк. Читаючи договір, особа перевіряє наявність цих трьох речей, погоджується із іншими умовами договору, а тому вважає, що такий договір можна підписати.
Проте такий висновок є поспішний та хибний.
Крім перевірки істотних умов договору (які в залежності від виду договору, можуть включати крім трьох речей і інші обов’язкові умови) не обхідно детально з’ясувати і інші важливі моменти. Читати далі …

31.07.2012

Кредит від фізичної або юридичної особи під проценти

Всі ми отримували кредит у банку або кредитній спілці, ломбарді чи іншій фінансовій установі. Інколи через певні причини ми отримуємо позику (кредит) від фізичної особи (родича, знайомого) або від юридичної особи (роботодавця, чи ще когось). Як правило позику надають не безкоштовно, а за плату – проценти.
У юриспруденції існували дві точки зору: перша кредит може видавати лише банк або інша фінансова установа під проценти, друга кредит може видавати будь яка особа під проценти.
У цьому спорі остаточну крапку поставив Верховний суд України, винісши свою постанову та визначившись із своїми правовими позиціями, які є обов`язковими для всіх судів нижчих інстанцій. Читати далі …

27.07.2012

Реклама і недобросовісна конкуренція

Сьогодні зранку їхав до офісу і по радіо лунали новини. Однією із новин було, що Львівське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (АМКУ) за перше півріччя 2012 року стягнуло в дохід бюджету 1 200 000,00 гривень (!) економічний ефект від таких дій для конкуренції експерти цього ж органу оцінюють у 18 000 000,00 гривень.
Якщо проаналізувати новини на сайті АМКУ, то значний обсяг у складі підстав для штрафу становить недобросовісна конкуренція. Читати далі …

23.07.2012

Реклама деяких товарів

Реклама лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації
Дозволяється реклама:
– лише таких лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, що в установленому порядку дозволені спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі охорони здоров`я до застосування в Україні;
– лише таких лікарських засобів, які відпускаються без рецепта лікаря та які не внесені центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров`я до переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування. Читати далі …

19.07.2012

Реклама: основні правові моменти

Ні для кого не є секретом, що реклама є «локомотивом» економіки. Але в цій статті ми не будемо говорити про економічну, а про юридичну (правову) сторону реклами. Тобто, що потрібно зробити або чого не можна робити, щоб реклама не порушила закон, а приносила Вам (Вашому підприємству) економічну вигоду.
Реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. Читати далі …